اندیشه های رهایی بخش آقامرتضی جزایری Morteza Jazayeri's Liberator Thoughts

آثار دین شناسِ منتقد و دگر اندیش: آقامرتضی جزایری

اندیشه های رهایی بخش آقامرتضی جزایری Morteza Jazayeri's Liberator Thoughts

آثار دین شناسِ منتقد و دگر اندیش: آقامرتضی جزایری

اندیشه های رهایی بخش آقامرتضی جزایری Morteza Jazayeri's Liberator Thoughts

اندیشه ها و آثار دین شناسِ دگر اندیش: مرحوم علامه مرتضی جزایری
(اگر با ((دین)) مشکل داری، این جا جایی است که راحت میشی و تکلیفت با شک و گمان با ((دینِ خودت))، یکسره و روشن میشه ... !)

طبقه بندی موضوعی

مترجم سایت

دیکشنری

بسم الله الرحمن الرحیم

 

در هیاهوی جهان پر از شعار ولی دور از انسانیت و دور از کاوش معنای زندگی، در جهان فرصت به اندیشه های سلیقه ای، تشریفاتی و به دردنخور، بااندیشه های انسانیِ اندیشمند دینی و فقیه اهل بیت، آیت الله ((سید مرتضی موسوی جزایری)) آشنا شدم که معنادار، امیدبخش و توان افزا است.

ایشان زاده ی 1309، از شاگردان برجسته ی حوزه ی علمیه ی قم، اهل دانشگاه، از جریان داران دانش و فرهنگ انسانی ایران و از بزرگ اندیشمندان دینی دگر اندیش تهران بودند.

ولی در فضای جستجوی عمومی و فراگیر در اینترنت، پایگاهی ویژه و گردآوری کننده برای آثار و اندیشه های ایشان ندیدم. از این رو، به عنوان یک یادگیرنده از آن شادروان، وظیفه ی خود دانستم که این کمبود را با ساخت این مجموعه تا حدودی برطرف کنم.

پخش کردن اندیشه های این بزرگ اندیشمند اسلامی به این گونه، راهی هموارتر برای تلاش در جهت بهره بردن واقعی مردم جهان از ((دین)) و جدی سازی و جاری سازی ((معنویت)) در متن زندگی مردم است. بی گمان در دسترس بودن این آثار، در برابر جریان های مغرضانه و گسیخته گر ضد ((تشیع دوازده امامی))، ((ایران و زبان پارسی))، ((اخلاق)) و ((انسان))، راهکارهای بنیادینی را نسبت به روشن کردن تکلیف با این جریان ها نیز به دست می دهد.

در جهانی که از دانشگاه و حوزه اش تا کف خیابانش، به نادیده گرفتن نخبگان واقعی ((علوم انسانی)) به ویژه ((الهیات)) پافشاری دارد، بیش از پیش نام و راه ((سید مرتضی جزایری)) را با افتخار در برابر دیدگان قرار خواهم داد!

با هم مقصد و کرانه ای روشن در پیش رو داریم ...

 

 

مهم ترین خاستگاه دریافت داده های پیش رو، دو کانال تلگرامی t.me/loversfaith و t.me/ensanodin وابسته به خاندان و شاگردان ایشان می باشد.

با وجود این حرکت خودخواسته، بی تردید همه ی حقوق این پایگاه برای بیت معظمٌ له در تهران محفوظ می باشد.

 

 

 

امیررضا عطری

 

کرمانشاه

 

weblog:

amirrezaetri.blog.ir

 

insta:

amirreza.etri

 

telegram ID & Channel, whats app, eita, shad:

amirrezaetri

channel: amirrezaetrii

 

yahoo:

amirrezaetri@yahoo.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
همه ی حقوق این پایگاه برای بیت ((جزایری)) در تهران محفوظ می باشد. 1402